Til toppen

Her finner du praktisk informasjon om bruk av nettbutikken


1. Kan alle registrere seg og bli kunde i Skovly Engros?

Skovly Engros selger kun til bedriftsmarkedet og det kreves et organisasjonsnummer for å opprette konto. Alle registreringer blir kreditt sjekket hos Bisnode. Som privatperson kan du handle over disk i våre butikker. Se under avdelinger for å finne nærmeste butikk. Vær oppmerksom på at vi ikke sender varer til private husholdninger. 

2. Hvor finner jeg pris på produktene?

Når du har registrert deg vil ordinære engrospriser eks. mva bli synlig på alle varer. Hvis du har en kundekonto i Skovly fra før vil du i løpet av 24 timer bli synkronisert mot ditt eksisterende kundenummer slik at du ser dine netto avtalepriser. Du mottar informasjon om dette på e-post etter registrering.

3. Vi har web konto hos Skovly men ønsker å registrere flere brukere?

Den som oppretter konto første gang blir angitt som Administrator. Det er denne personen som må opprette nye brukere og tildele rettigheter. Dette gjøres i menyen under «Min Side» og funksjonen Superbruker.
Hvis den ansvarlige hos dere har sluttet må dere ta kontakt med oss for å endre Administrator.

4. Hvilken enhet er priset på varen, er det kartong, pakke eller stykk?

Dette varierer fra produkt til produkt. Prisen du ser er alltid din netto pris etter rabatt, på den salgsenhet som er oppgitt. Dette står på hver vare, f.eks. Salgsenhet: Fl (som betyr flaske), Pk (som betyr pakke) osv. Nye prisavtaler som gjøres med våre selgere vises i nettbutikken i løpet av 24 timer etter registrering. 

5. Det er en blå knapp med «Krt» som vises på noen varer, hva er det?

Dette er en hjelpefunksjon hvis du skal kjøpe mye av en vare, med liten salgsenhet. Hver gang du klikker på knappen vil antallet øke med det antall stykk som er angitt. Du kan redigere antallet før du bekrefter ordren.

6. Vi ønsker tilbud på faste kjøp eller et stort antall, hva gjør vi?

Hvis du ønsker et pristilbud basert på volum kan du ta kontakt med vår kundeservice eller vår lokale salgsavdeling. Våre storkunder vil alltid få gode rabattavtaler på faste forbruksvarer.

7. Jeg har ikke tilgang på PC i mitt daglig arbeid og ønsker å bestille manuelt?

Vår nettbutikk fungerer like bra på PC, nettbrett og mobil. Men vi har også kundeservice og selgere som kan hjelpe deg pr telefon eller ved besøk. Du kan også benytte e-post eller SMS (etter avtale).

8. Jeg ønsker å lage flere leveringsadresser?

Hvis du ikke har opprettet en leveringsadresse så vil faktura- og leveringsadresse være den samme. Du oppretter nye leveringsadresser i menyen under «Min Side» og funksjonen Profil. Alle adresser du lager her vil komme opp som valg før du skal bekrefte bestillingen.

9. Jeg ønsker å hente varen, kan jeg komme med en gang?

Du må angi at varen skal hentes før du bekrefter bestillingen. Dette kommer opp som et eget valg til levering. Pass på så du velger riktig hentested. Det er litt forsinkelse i vårt system, men bestillingen vil som regel være behandlet i løpet av ca 1 time. Hvis du vil være sikker på at varen er klar, ring vår kundeservice.

10. Er alle varer på lager?

Vår praksis er at avtalte varer skal være på lager. Hvis du er fast kunde med leveringsavtale skal dine varer normalt være tilgjengelig for distribusjon i henhold til avtale. Det vil kunne oppstå situasjoner med tomt lager (restordre) eller spesielle bestillingsvarer, og hvis dette tar veldig lang tid vil vår kundeservice gi tilbakemelding så snart vi har nye opplysninger.

11. Min ordre haster veldig, kan dere levere ekspress?

Ja våre avdelinger kan levere ekspress med budbil, men ekstra kostnader vil påløpe. For nøyaktig pris må du alltid kontakte vår kundeservice i forkant.

12. Hva betyr «Frakt etter avtale»?

Alle bestillinger leveres i henhold til avtaler inngått med vår salgsavdeling. For nærområdet (bysentrum) til våre avdelinger leveres det fraktfritt dersom leveransen skjer med ordinær transport. Ta kontakt med kundeservice hvis du er usikker på fraktkostnader.

13. Hva skal det stå i feltet «Rekvisisjon»?

Dette er et felt som mange kunder ønsker å bruke, for å merke sin bestilling med en spesiell referanse. Det kan være et avdelingsnummer, et eget innkjøpsnummer et navn eller lignende. Det er tvang på feltet slik at våre kunder ikke skal glemme det. Feltet kommer med på faktura. Hvis du ikke har behov for slik merking kan du bare sette et vilkårlig tegn i feltet, f.eks. 0 eller bare et punktum.

14. Hvor ofte og hvor mye bør jeg bestille?

Husk at små volumer som bestilles ofte kan være dyrt, både for deg som kunde og oss som leverandør. Du vil bruke mye tid på dine innkjøp og belastningen på miljøet øker. Vi anbefaler at du bestiller hele kartonger der du har anledning til dette. Bruk funksjonen Favoritter og legg opp dine produkter slik at du alltid velger rett produkt hver gang.

15. Kan jeg skrive ut en prisliste eller produktliste?

Du kan skrive ut et PDF dokument på alle varer du har lagt i Favoritter. Her får du med bilde og beskrivelse slik at du enkelt får oversikt over din egen materialstandard. Dersom du ønsker en prisliste som viser alle priser og rabatter må du ta kontakt med vår kundeservice. 

16. Kan dere hjelpe oss med opplæring i bruk av nettbutikken

Ja det gjør vi gjerne. Vi kan komme ut til din bedrift og lære opp brukere, eller vi kan gi opplæring ved hjelp av Skype eller web konferanse med delt skjerm.

17. Jeg har mottatt faktura, men varene har ikke kommet

Faktura sendes normalt ut i PDF samme dag som varene er avsendt fra vårt lager. Det betyr at leveransen er på vei til deg med transportør. Leveringstid avhenger av din adresse, men vil normalt ta 1 - 3 arbeidsdager. Adresser i bystrøk der vi har eget varelager leveres normalt påfølgende dag. 

* * *  

Har du andre spørsmål så ta gjerne kontakt med oss på: webshop@skovly.no